diumenge, 8 de desembre del 2013

Setmana de la Ciència a l'escola



             
 SETMANA DE LA CIÈNCIA 
A L'ESCOLA FREDERIC GODÀS


Ja fa alguns anys que a la nostra escola celebrem la Setmana de la Ciència. Aquesta activitat a Catalunya es fa responent a una convocatòria  de la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació , en la qual   Museus, Universitats, centres d’investigació, parcs tecnològics o empreses,  organitzen exposicions, cursos, visites, tallers, conferències,… amb la intenció d’atansar al públic en general  els seus treball.

El Departament d'Ensenyament promou la Setmana de la ciència a les escoles amb l'objectiu fonamental de despertar i potenciar l'interès del jovent vers la ciència i la tecnologia.

 
Aquest curs vam decidir dedicar-la al tema de l’AIGUA. Però, què es va fer?
  •  En primer lloc, el “Com?”
No podem oblidar que al Frederic Godàs l’Aula de Ciència té una consideració especial, doncs tots els nivells realitzen activitats experimentals com a part del treball de l’àrea de Medi.

Durant la Setmana de la Ciència tots els nivells , des d’Infantil  fins al Cicle Superior realitzen activitats que donaran a conèixer a la resta de l’escola. És per això que es fa una mostra dels treballs realitzats, amb una exposició al vestíbul del centre.


La Setmana de la Ciència tradicionalment acaba amb un acte comú en el que participa tot l’alumnat del centre.

Totes les activitats s’aniran recollint en les pròpies aules, amb fitxes i treballs, contemplant la presència d’un logo, que aquest any s’ha confeccionant sobre la base de l’anagrama que identifica a l’escola en la roba esportiva, incloent al.lusions a l’aigua.
  • I el què ?
El professorat del centre va creure oportú tocar uns grans temes:
-          L’aigua i la Terra
-          L’aigua al cos humà
-          El Cicle de l’aigua
-          Canvis d’Estat
-          Propietats de l’aigua

Cada Cicle pot decidir el que treballa, per tant, s’hauria de valorar el Currículum propi.
  •  Per altra banda, caldria tenir ben present un aspecte imprescindible com a Escola Verda que som  , que formem part de l’Agenda 21:
-          Què vol dir consumir? (malbaratament, aigües brutes...)
-          Què fer per a fer un bon consum?
-          Sostenibilitat, el repartiment d’aigua al món

  • Hem de considerar el treball de Tipologies Textuals que s’està fent a tota l’escola. Així podem treballar: Dites i refranys, Endevinalles,… relacionats amb l’aigua.
  • L’aigua també es present en les activitats d’Expressió Artística,  tant Plàstica ( tècnica de l’aquarel.la, ... ), com  Musical (els sons de l’aigua…)
Amb totes aquestes consideracions es va confeccionar una Planificació, que es pot consultar a continuació.


Val a dir però, que aquest any el darrer dia de la Setmana de la Ciència va coincidir amb la diada de Santa Cecília, patrona de la Música. A la nostra escola es fan audicions durant tota la jornada, per la qual cosa es va considerar que l’acte final, de cloenda de la Setmana, es traslladaria al divendres següent, dia 29. En aquesta ocasió es va dedicar la tarda a les bombolles de sabó, amb les que tot l’alumnat va poder gaudir.