Aquesta setmana, els/les alumnes
de 5è de primària de l’escola Frederic Godàs hem iniciat els racons d’aprenentatge
a l’àrea d’anglès. Nosaltres els anomenem “the English corners”. És una
metodologia de treball que permet treballar atenent la
diversitat que tenim a l’aula i alhora tenint en compte les intel·ligències
múltiples, que ens ajuden a potenciar els punts forts que té cada alumne. Són
espais amb diferents recursos i materials específics per manipular, treballar,
jugar i en definitiva, per aprendre fent “learning by doing”. En general, les
propostes que necessiten un treball previ, ja s’han realitzat en gran grup o
desdoblament, fet que facilita l’autonomia dels alumnes en el treball. Poden
escollir el racó que els interessa més, però finalment acaben passant per tots
ells.
Aquesta
metodologia es pot portar a terme gràcies a que a l’aula podem comptar amb la
mestra d’anglès i el practicant d’aquesta especialitat. Tots dos fan el
seguiment del treball dels racons. Davant l’èxit que van tenir, intentarem
establir-los quinzenalment amb noves propostes de treball.
Els objectius que es pretenen aconseguir amb aquesta
metodologia són:
- Aprendre a escollir el treball i a organitzar-se.
- Cadascú treballa al seu ritme.
- Es relacionen i aprenen a treballar amb altres companys/es del
grup classe.
- Treballen en petit grup en un mateix espai.
- Permet fer activitats més manipulatives i
lúdiques
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada